Wednesday, March 08, 2006

Vill idag klippa in från fredrick federleys blogg för att det som står i just detta stycke jag klipper in är klockrent:

"Metalls ordförande Göran Johnsson citeras idag på DN:s ledarsida så här:"Jag är född sosse och kommer att dö sosse."Jag visste att det här med arbetarklass och socialdemokrati var genetiskt betingat. Det handlar inte om värderingar, mål eller ideologi. Det handlar om vad man föds och skolas in i. Nästan som en modern rasteori.Därför kommer jag alltid vara en sticka i ögonen på vänstersidan för att jag förordar marknadsliberalism och kommer från klassisk arbetarmiljö. Jag blev muterad på något sätt. Därför kan alla välbeställda och välutbildade sossar med tjocka plånböcker vara sossar. Därför att det handar om gener mer än annat. "

Från http://www.federley.blogspot.com/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se