Tuesday, April 03, 2007

goda lammfärsbiffar

hej. jag jobbar hemma idag. det är underskattat. med tanke på att jag är en relativt social varelse hade jag inte fixat ett jobb där jag jobbade hemma varje dag, skulle bli totalt uttråkad av att bara prata med mig själv. men då och då. jag jobbar visserligen inte hemma riktigt idag, utan på bortaplan, hemma hos mor och far. får massor gjort och saken blir inte sämre av att man har ett välfyllt kylskåp att nalla i titt som tätt.

ikväll ska jag göra lammfärsbiffar ( eller biffar å biffar, ser ut som järpar eller grillspett om man har träpinnar nära till hands ).

här är receptet:

500 g lammfärs
1 dl hackad persilja
1/2 dl hackad färsk mynta
2 msk rivet citronskal
2 hackade vitlöksklyftor
salt + nymalen svartpeppar

Mojsa samman detta och gör smala små korvar/biffar.
fäst på grillspett eller sprid ut på ugnsfast form.

Sätt in i mitten av ugnen på 200 grader i 6-8 minuter.

Ät annan god mat till som tex couscous eller annat libanesiskt gojs.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Om du ändå är i regionen. Kom till Hässleholm... Du är varmt välkommen.

9:35 PM  
Blogger jenny said...

johan, jag är åter i stockholm nu. hade gärna hälsat på, men det tar vi nästa gång jag är i södern.

1:34 PM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se