Monday, January 02, 2006

då var det nytt år igen ja

gott nytt tvåtusensex!
ja ha, nu är man inne på år 2006. Man kommer ( förhoppningsvis ) att fylla ännu ett år själv under de kommande tolv månaderna.Det är inget å hänga läpp för. Ålder är bara en siffra samt lite mer visdom. Livet har hittills varit väldigt spännande och det blir det säkert framöver också.Det blir vad man gör det till rätt och slätt. Och så är det ju valår också, undrar just vad som kommer hända. I DN idag kunde man läsa hur sossarna suttit vid makten 12 år i rad, 21 år av de senaste 24, och 64 år av de 74 år som gått sedan Per Albin var statsminister med start 1932. Imponerande eller tragiskt kanske. Men det är ju svenska folket som väljer och då är det inte mycket å göra, valet är fritt och de politiker som väljs de får vi. Jag hoppas bara att årets valrörelse INTE kommer handla om bidragsnivåer. Hur trist som helst.

Mitt år ska bli ett livsnjutarår där träningskortet ska användas minst tre gånger per vecka så att jag kan gå till stranden utan att förväxlas med en degboll, även om det är en ganska smal degboll. Det är inte vikten som spelar roll, utan fastheten på köttet. Daller - nej. Fasthet - ja. Sedan hoppas jag på god andlig hälsa också, och att alla mina nära och kära kommer må bra och vara glada. Och att min syster gifter sig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se