Thursday, November 06, 2008

galna pannkaksmonster och kuttersmycket andersson

när det är pannkakor på vår "matsal". resturangen nära mitt jobb. då är folk som galna. det är buffé och folk är inte lite fräcka. ingen tar mindre än tre pannkakor. men vissa (oftast av manligt kön, ialla fall vad jag sett) tar 8-10 stycken. galet. torsdagar är det alltid knökfullt på resturangen eftersom alla är galet sugna på pannkisar.

muffins är också gott.

förra veckan blev jag kallad kuttersmycke av min chef. jag fann mig inte riktigt utan skrattade till. sen blev jag rätt arg i mitt inre. vadå kuttersmycke! hörde i radiovågorna elaine bergkvist bli intervjuad på tal om detta. hon har skrivit nån bok om härskartekniker och vad man kan säga i sånna lägen som när man blir kallad kuttersmycke. man ska vända på det och fråga tillbaks typ.men det kom jag inte ihåg när jag själv drabbades.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Från wikipedia; Kuttersmycke är en besmycknad i fören på en båt, och vanligt på de gamla örlogsskeppen. Kuttersmycket var ofta i guld och föreställde något som för kaptenen var betydelsefullt, ofta kvinnofolk.

Pucko chef.

:-) Malin N

12:06 PM  
Blogger jenny said...

till saken hör att jag satt på ett bord lite halvdant när han sa det. fin definition på ett sätt även om jag inte är i guld. men rätt betydelsefull = D

2:27 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nästa gång chefen har taskigt omdöme tycker jag att du vänligt ska fråga honom: Hur menar du då?
Det hade ju varit väldigt roligt och intressant att höra honom trassla in sig i en kuttersmyckesförklaring. Helst så att andra hörde./olof

4:08 PM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se