Wednesday, November 05, 2008

grattis staterna!

nu vannt han den lille barack. KUL USA! det blir spännande att se vilka förändringar som kommer att ske, vilken inverkan finanskrisen har på obamas planer. också spännande att följa hur vi utomsocknes kommer se på USA nu. fram tills igår har man kunnat häckla landet i väster rätt friskt och idiotförklarat de flesta jänkare, det är ju trots allt dom som valde George B. Nu har skutan vänt och det är nya tider. Spännande fortsättning följer. Jag tycker det är lite för mycket obama nu och har varit länge även om han är supersympatisk, fast jag fåt ståpäls varje gång jag hör delar av hans tal på radion. Hade jag inte suttit på jobbet hade jag lätt kunnat börja gråta också. Men nu räcker det tycker jag. Back to work.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag värjer mig också för att dras med i den värsta yran men detta är historiskt: Skål på dig Obama!
Förväntningarna är omänskligt stora på denna president och det väntar tveklöst tuffa tider framöver, men jag är ändå förhoppningsfull.

5:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, mycket blir det. Men det kändes stort ändå att vakna till! Inte för att det nödvändigtvis är en ny värld man vaknat i, det är förmodligen samma gamla jämmerdal. Och ändå, när man ser afroamerikaner skratta, gråta och fira. Tänker slaveri, segregation, diskriminering och rösträtt som kom för bara några decennier sedan – då känns det stort. Jag tillåter mig en rörd tår. Man får ta vara på de historiska droppar man får uppleva.
(Och vem vet, nästa gång är världen kanske rent av redo för en kvinna.)
Olof

7:05 PM  
Blogger jenny said...

ja det är faktiskt större än vad vi nog förstår vi här borta på vår kant.har nåra kompisar som är över nu och har festat utanför vita huset i segeryran. det måste vara en sjuk känsla. skulle vilja vara i harlem NY i den kyrkan jag och sofia och malin var på gospelgudstjänst i och se hur glada dessa underbara (svarta) människor firar!

8:47 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se