Tuesday, September 30, 2008

bästa cityn

Nu har jag varit i en till stad i världen. Nevv jårk. Och ja, staden var så cool som förutspått. Det var precis som i sex in the city och jag var precis som Carrie hela tiden. Nu har jag tio par manolos och x antal designerklänningar och dricker bara cosmpolitans. Varje dag. Jag försörjer mig på krönikor.
Alltså - sicken en stad som man säger i skåneland. Nu är jag lite tveksam till vilken stad i världen jag gillar bäst. Jättesvårt. Bjuv är ju inte en stad så därför kan den inte kvala in på min lista överhuvudtaget. Så därför får nog Sydney och New York slåss om första platsen. Men på helt olika sätt. Sydney har så ett så härligt lugn och är så vacker, bra shopping och mysiga resturanger och sjuka stränder. NY är mer vacker på ett häftigt och urbant sätt och så himla mysig + alla cosy ställen som inget kan mäta sig med. Svårt svårt. Men NY, Sydney, Paris, Amsterdam och Stockholm är alla mina bästa städer plus Barcelona såklart. Och det häftigaste landet jag varit i är helt klart, utan tvekan, Kirgizistan - lite granna delat med Ryssland som är (var kanske man ska säga, var mer än 15 år sen jag var där) så speciellt.
Vilken globetrotter jag är egentligen. not. Men lite av världen har man i alla fall haft förmånen att se. Reser hellre än köper en ny soffa eller ny bil. Men nu är det småbarnsår som gäller framöver så reskontot lär inte ligga på topp, möjligtvis charters eller stuga i småland. Inget fel i det, får bli mer långa resor när man är 50+ om man fortfarande har hälsan och äger några slantar i sin penningpung, och om man är vid liv.
ps. jag drack bara en cosmopolitan i NY och den smakade faktiskt skit. jag fick sända ut den. sant. ds.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Välkommen hem!

10:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

sounds great verkar du haft det. har du verkligen handlat manolo blanik skor??? // a

8:16 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se