Friday, September 19, 2008

klubben för inbördes

Nu är jag ju på plats bland den skånska vildhavren sedan länge. Det är mestadels positivt även om jag saknar stockholm något sjukt ibland. Mest saknar jag människorna som finns där. My beloved friends and relatives.
Skitsamma.
Nu är jag ju i skaune och då har jag börjat hänga med eliten i helsinghåla. Jag har i nätverkssyfte börjat gå på några slags frukostmöten där näringslivsfolk och helsinborgs stadsfolk käkar frulle, nätverkar och lyssnar på föredrag. Ofta väldigt bra föredrag skall sägas. Hög klass absolut. Men shit vad folk fixar till sig inför dessa möten. Det börjar 06.45 och det är tidigt, men ändå är folk (läs kvinnor) uppklädda till tänderna. Snajdiga klackaskor slår mot golvet i Dunkers kulturhus, parfymdoften ligger tät, tatja kjolar och stärkta urringade kvalitetsblusar dominerar. Spacklet är på och döljer nästan alla sömnränderna och nattrynkorna.
Jag ska inte förneka att jag själv inte skiter i att duscha just dessa mornar. Jag är ju ändå där som representant för mitt jobb och vill inte förväxlas med en hemlös, därför tvättar jag håret och försöker se så vaken ut som det går – som alla andra mornar. Annars är jag inte mer läcker än vanligt. Men det är dom andra, det vill jag lova. Idag var där en med puffig tyllkjol och en hel dräkt i vitt och guld samt högklackade vita dojjer.Vem pallar dona med sånt klockan 05.00 en fredagmorgon. För det måste vara då många damer går upp dessa nätverksmornar. Så toppiffade som de är. Nästan lite skrattretande. Inte så att det är fel att bry sig om sitt yttre och ha skojjiga kläder, det är bara hälsosamt. Men man undrar hur de ser ut när de ska på fest liksom.
Nu till en nyhet. Jag tänkte ha en modevecka på min blogg nån gång när lusten faller på. Varje morgon ta ett foto på mig själv och lägga upp och beskriva min outfit. Det kommer bli riktigt roligt. Får se när jag orkar. Men den som väntar får se.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se