Thursday, March 06, 2008

ingen gympa eller sexualkunskap

Tidigare har invandrartjejer och andra (men det har nog mest varit tjejer med invandrarbakgrund) kunnat slippa både idrott och sexualundervisning i skolan. Det är helt fel tycker jag. Nu kommer folkisarna med ett förslag att det inte ska gå längre. Kanoners även om det säkert kommer väcka en del debatt på sina håll. Men jag menar, varför ska vissa elever få slippa vissa lektioner för att det kan ge fel signaler eller influenser. Näe, bra att alla ska gå på alla lektioner. Vi har ju som bekant skolplikt i det här landet. Sen behöver man inte hålla med om det som sägs på lektionerna och man behöver inte ha minimala shorts på gympan om man inte vill. Kullerbytta i långklänning kan bli svårt. Men det går. Eller inte. Jag kan inte göra kullerbytta ens om jag hade på mig slimmad gymnastikdräkt samt sockiplast.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se