Wednesday, April 23, 2008

why?

Varför lägger massvis med folk ut ett foto på sig OCH sitt barn som huvudfoto på Facebook. Det är ju inte deras och barnets sida utan bara deras egen sida. Man klickar på Kalle och så kommer Kalle och dotter upp på foto. Jättemånga som gör det. Kanske är identifikationen som MOR eller FAR så stark. Möjligen vill man visa att man fått barn.Eller så är man så upp över öronen stolt (med all rätt) över sin avkomma att man vill ha med den på den bild som flest fejsbokare ser. Alternativet är ju att göra en egen sida till den lille/lilla och det är i och för sig lite overkill.
Konstateras kan att det är flest tjejer som lägger ut bild på sig och sitt eller sina barn. Men även killar så det är inget könsbundet fenomen.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

TACK UNDERBARA DU FÖR DETTA!!! jag retar mig så grymt mycket på dessa "jag-är-två-personer"-muppar, men det kan man ju inte säga när man inte själv har barn... men nu kom det från en nybliven morsa. tack, tack, TACK! shout it from the rooftops please!
kram
sofia-utan-bäbis-på-min-profilbild

11:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

håller med. töntigt är bara förnamnet.// A

4:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Men hela fejsbok är väl ganska töntig? Why why why skickar vuxna människor vampysbett, öl och gud vet vad till varandra?

10:19 AM  
Blogger nåradarialmedalen said...

jag vet, jag är själv med i nån vampyrgrupp men jag fattar inte vad det är. är dock kul att se folks foto och vad de pysslar med.
vuxendagis är vad det är. perfekt för folk som inte har nåt liv, som inte kommunicerar med folk på annat vis än via cyber och för föräldralediga och arbetslösa och dem som hafva slappt jobb.

7:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Word!

5:46 PM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se