Sunday, October 11, 2009

snart

kommer mörka hösten med allt vad det innebär. sjukdom och ond och bråd död. eller i alla fall död. förhoppningsvis inte för någon i min eller din närhet, men dö gör ju rätt många varje dag så det blir svårt att undvika att någon i vår värld dör liksom. sjukdom hör ju de mörka månaderna till så där är det inte heller mycket att be för nu när blåst, regn och mörker kommer med stormsteg. det kommer bli snororgier och magsjukor hur mycket alkogel vi än dränker oss i. men tänk vad vi ska uppskatta alla de friska dagar vi har haft! SÅ lätt att ta det för givet.
Idag blev sonen krasslig. Å vad ynklig han är då. Och å vad man kommer på att livet är lättare när alla är friska.

Jag har varit mycket frisk i mina dar. Så frisk att jag knappt vet hur sjukvården fungerar. Det där med hälsoval och sånt har jag noll koll på, likaså basilusker och virus och hur smittor sprids och inte..Kanske något att var tacksam för det också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se