Wednesday, January 18, 2006

rojalist javisst

Kom på att jag är rätt motsägelsefull, dubbelmoralist - kalla det vad du vill
  • jag är rojalist i praktiken men inte i teorin ( kungafamiljen är underbar - inte minst knugen himself, men samtidigt är det knäppt att man ska kunna ärva ett yrke )
  • jag vill inte vara modeslav men hänger ändå på trender ( som att helt plötsligt tycka det är snyggt med fet klack på skor igen fast jag tyckte det var asfult för ett par år sen )
  • jag tycker man ska dela med sig men tänker samtidigt bara på mej själv när jag får lön ( det vill säga vad jag ska köpa till mej själv, oftast i form av kläder eller resturangbesök )
  • jag tycker att insidan är det viktigaste hos en person men är samtidigt bestört över att inse att jag ( snart ) inte är ung och het längre ( vägrar dock bli en fetsugar- botox-silikon-ansiktslyft-tant )
  • jag tycker inte att man ska vara fördomsfull men tänker samtidigt att alla som kör taxi är invandrare som är proffesorer och inte kan få något annat jobb ( taxi är ju ett jobb och inte ett dåligt jobb, det finns ju vissa som valt det som yrke, glömmer man ofta )
  • jag tycker det är asjobbigt med prettofolk som ska köpa speciella designerskor som bara finns i en viss butik inne i någon gränd som ingen känner till, inreda sitt hem med särskilda stolar från nån fin anikbutik i amsterdam, vägrar laga korv och makaroner och som bara ska kocka den senaste trendigaste maten från afganistan ( samtidigt så vill jag själv inte handla det som "alla andra" har eller leva efter devisen volvo,villa och vovve - men inser att man kanske kommer sitta där om tio år i sitt hus med sin hund och sin blankt skinande volvo på uppfarten... shit. inget fel med det alltså men känns lite främmande för mig som är en högst omogen varelse. )
  • jag tycker det är viktigt med en bra miljö men pallar inte sopsortera precis allt och åker inte alltid tåg istället för flyg.... med mera.
  • jag är inte materialist alls men hade samtidigt inte tackat nej till en ny mobiltelefon ( eller en hi tec diskmaskin eller en platt tv i ett stort fint träsnidat skåp )
  • jag tycker förståelse och respekt för andras tro och religion är superduperviktigt men tycker ändå att jag har den enda rätta läran innerst inne ( kommer bli ensam i himlen förmodligen )
  • jag tycker det är bra att killar "är" mer som tjejer, men tycker ändå att det är fult med smink på killar

Alltså det finns hur mycket som helst hos mej som inte går ihop. På fredag ska jag spela ORANGINO med mina arbetskompisar. Då kommer jag säkert kunna fylla på denna lista väsentligt.... Jag tror jag är en öppen person. Men kanske kommer det fram att jag är mer introvert än kristian luuk. Den som lever får se

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se