Monday, May 28, 2007

kurs

Nu ska jag strax bege mig iväg på UGL-kurs, utveckling av grupp och ledare, i en hel arbetsvecka. Ska vara i Mariefredstrakterna - Gripsholm.
Har hört mycket gott om UGL. Men epitet som "skilsmässokurs", "bölkurs" och "väldigt jobbigt känslomässigt kurs" har också korsat mina öron. Ja,ja whatever. Jag ska nog överleva och gå dit med öppet sinne. Hoppas lära mig mycket både om mig själv och andra så jag kan bli en underbar människa i såväl arbetsliv som privatliv.

På tal om kurs... när jag läste matte på Komvux kvällstid en termin i Lund så sa läraren första dagen "hej och välkomna till denna mördarkursen" och så babblade han på om hur högt tempot var och att många inte orkade med och för oss som pluggade heltid på universitetet samtidigt skulle det bli riktigt hårt. Jag kämpade med gråten hela första lektionen. Sen när jag cyklade längs dalbyvägen i mörket grät jag hela vägen hem, uppskrämd, svag och med självförtroendet i lilltån. Kan i och för sig bero på att det var under en tid i livet när allt var rätt tufft. Men trots allt så klarade jag kursen galant och nationalekonomiska mikroteorier gled jag fullkomnligt igenom med min komvuxmatte i ryggen. skryt skryt. och låt eder icke skrämmas.

Ska skriva mer om kursen som strax börjar - om jag inte bryts ner totalt =)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se