Sunday, May 13, 2007

melodifestival 07

jag tyckte vinstbidraget var bra, en kvinnlig alfons åberg med brillor som sjöng en vacker ballad. nu gnäller alla på att öst tar över och att det innebär slutet för festivalen.

okej, alla låtar som jag tyckte var urdåliga - förutom den som vann - hamnade på topp 5. det lät och såg fruktansvärt ut det mesta, vissa låtar var så dåliga att man mådde psykiskt dåligt på riktigt.
men musiksmak är subjektivt och vi i norden röstar själv på våra grannländer för vi har lite samma musiksmak/kultur. precis som att gamla öst och juggarna röstar på sina grannpolare.inget å gnälla över även om jag själv är tveksam inför om jag kommer hänga framför tv:n vid nästa års eurovision. det börjar bli lite för mycket freakshow och lite för mycket dålig smak för mej men inte nödvändigtvis för majoriteten av europa. EEEUURRRRROPA som carl bildt skulle ha sagt.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

UUUUKRAINAAAA! Hihihi. Nu är alla så förfärligt upprörda också - över att Ukrina (som en av många nationer) behandlade tävlingen som ett skämt. Men han var ju jättefin som discotant! Jag kan definitivt se dig och mig stuffa runt och göra deras mysloksdans när tanten skriker tanzen. Jag blev på riktigt gott humör.

9:03 AM  
Blogger jenny said...

låten var dålig men de såg ut att ha grymt roligt på scen, jag vill gärna vara med i det bandet, och visst blev man glad (ömsom förfärad över att sånt här går hem)!

9:33 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se