Tuesday, July 07, 2009

schulman far


Nu är Schulman far. Och nu ska han pappablogga. Måste man mamma/pappablogga bara för att man blir förälder? Visst en hel del inlägg präglas ju av fader/moderskapet efter att man blir förälder.

Men själv tycker jag mamma och pappabloggar är passé. Over and out liksom. Annat var det när hemliga pappan började med sin blogg. Då kändes det nytt på nåt vis. Nu orkar jag inte läsa mer om folks eufori när de fått sitt första barn. Det är helt ljuvligt och obeskrivligt, men jag har läst det förr. Och varit med om det själv. Det minnet är så starkt och fantastiskt att det räcker och blir över.

Däremot hör jag gärna om vänners födslo/barnupplevelser. Det berör, för det är nära. Men Schulmans faderstankar besparar jag mig gärna och alla andra ”kändisars” barntankar också. Men mest av allt besparar jag mig Lisa Fabres barntankar. En sjukt patetisk och märklig tant som fått alldeles för stort utrymme i tidningen Mama.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se