Thursday, June 11, 2009

klädesskrud

jag vet inte om jag minns rätt men jag tror att jag nån gång hört "de som är duktigast på mitt jobb är de som klär sig mest illa eller ganska så slappt". minns inte riktigt vad som åsyftades eller i vilket sammanhang. Oavsett så vill jag slå ett slag för snajdiga klädesdräkter! det förhöjjer, förgyller och förglädjar vardagen! Illa klädda människor kan förvisso bidra till att man får sig ett garv men det är inget som direkt förhöjjer tillvaron. Det gör däremot välklädda eller skojjigt kläddda (men snyggt) människor.

MIn ena kollega förgyller verkligen min tillvaro. hon är alltid superdupersnygg, matchiga fina kläder, roliga skor, snygg frippa och vackert fejs. Sen är hon 60 bast men det spelar ingen roll. Hon är lätt snyggast på vår våning. Det finns ju även tråkmånsar där jag jobbar som är klädda i typ gråa säckar. Hallå! Vakna. På med rödprickig klänning, färga håret och köp schyssta dojjer. det blir så mycket roligare då. Även om du är duktig eller smart - dress up för bövelen. Du har inget att förlora. Finkläder är för töntar. Var fin varje dag!

Personligen borde man skärpa till sig mer. Men när man är uppe i ottan och inte orkar planera alltid så blir det inte så kul eller så snyggt som man vill. Då är det tur att man har människor omkring sig som har vett att klä sig riktigt najs.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se