Tuesday, April 28, 2009

Våldtagare skall dö

Sverige har flest anmälda våldtäkter i Europa. Kan vara så att vi är duktiga på att anmäla eller så är det så att vi har många våldtäkter här? I vikingsbergsparken där jag nästan bor, sker en våldtäktsvåg (i alla fall om man får tro medierna). Tre våldtäkter i parken på kort tid. Visserligen kl.4 på natten/morgonen. Då är tant jenny aldrig ute nuförtiden, men oavsett om inte JAG - attraktiv småbarnsmorsa – är i riskzonen eftersom jag sällan befinner mig på brottsplatsen utsatt tid, så är det läskigt. Och upprörande.

Jag blir så ARG på att vi görls ”måste” ta taxi hem om vi är ute efter mörkrets inbrott, att vi inte kan jogga i skogen (inte ens dagtid, jag joggar inte heller,men sist jag gjorde det, sommaren 2001, blev jag förföljd och tackar än idag Gud för den gode äldre mannen som uppmärksammade ruskpricken som smög i buskarna efter mig), inte kan ha korta kjolar där det finns berusade sluskar eller annat. Så sjukt samhälle.

Jag ställer mig återigen frågan – varför blir de män som våldtar våldtäktsmän. Vad är det som gör att man begår en sådan sjuk handling? Varför har vi så många våldtäktare i sverige. Och varför i min park?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se