Thursday, February 19, 2009

liar liar

Igår när jag stod och lagade fisksoppa till min bokklubb så lyssnade jag på debatten i studio ett med mona s och maud o om saab. och jag måste bara säga, mona sahlin lät som en parodi på sej själv. och hon lät precis likadan som för tio år sen, så sjukt sävligt och övertydligt att det blev roligt. dessutom "vården, omsorgen...." - är det nån som köper det fortfarande? och sen var det lite roligt att hon nu ljuger. nämligen om det hon sa i ekots lördagsintervju för inte allt för länge sen som jag också råkade lyssna på - nämligen att staten bör gå in som tillfällig ägare i Saab. igår försökte hon mörka det rätt kraftigt och man förstod inte vad hon menade. det slutade med att reportern sa " men då tycker ni ju egentligen samma sak" och mona s kunde inte svara.
Maud var inte en parodi på sej själv. Hon gick bara upp i falsettliknande tonart en gång, annars var hon rätt lugn och pratade långt ner i halsen som vi brukar säga. Däremot var hon rätt teknisk coh pratade lite konstiga termer som vanligt follk inte fattar och det kunde hon gjort bättre.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kan inte göra annat än att hålla med. Lyssnade också på debatten och måste säga att Mona Sahlin framstår som en allt mindre och mindre trovärdig partiledare för S. Fortsätter det såhär tror jag alliansen ligger rätt hyffsat till vid valet 2010.

12:42 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se