Monday, February 09, 2009

Imorse gick en kvinna ner för att tvätta. Ni vet, man går upp lite lätt sleten och ska slänga i tvätten innan man duschar och grejjar inför dagen. Sen hinner man hänga upp tvätten innan man går till jobbet eller skolan.

Oavsett. När tjejen som det stod om i tidningen, gick ner för att tvätta imorse blev hon oprovocerat misshandlad. En man stod på lut och kickade ner kvinnan helt utan anledning. Han hade också kastat ut hennes tvätt. Antingen var det en arg granne som ville tvätta. Eller en psykotisk uteliggare som freakade ut för att han blev väckt. Alternativt bara en idiot.

I alla våra andra hus har jag alltid haft mobilen med mej när jag gått ner till tvättstugan i fall något skullle hända. Har alltid meddelat sambon – nu går jag - har jag inte kommit ner upp om en kvart får du ta med dej en kniv och komma ner eftersom att en potentiell våldsverkare röjer bland tvättomaterna.
Nu får jag vatten på min kvarn.
Gå aldrig ner unarmed eller utan mobil. Lever du utan partner, smsa mamma eller nån innan du går ner till tvätten (eller om du bara ska gå ner till sophuset för den delen, där kan ju kreti och pleti hänga och bara vänta på att få sticka kniven i dej). I vårt hem tvättar jag väldigt sällan men när jag gör det, ska jag fortsatt ta med mobil och fortsättningsvis också basebollsträ. Har inte gjort det för vårt hus känns så tryggt. Men även i trygga hus kan bråkstakar titta in.

Må de få fatt på misshandlaren på magistratsvägen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se