Friday, December 19, 2008

lite konstigt

Det finns en tjej på mitt jobb som jag inte jobbar med så ofta men ibland. Och när vi väl har kontakt – antingen via mail eller lajv –så överöser hon mig med superlativ, igår fick jag höra att jag var superb. Dessutom har ett par andra kollegor sagt att Tekla (vi kallar henne så) ofta berömmer mig i min frånvaro.

Känns lite konstigt.

Varför?
1. För det första – jag är rätt medioker, alltså inte en kass person men heller ingen ûbermenchen på något vis.

2. För det andra – jag och tekla jobbar inte alls ofta ihop och de gånger vi har gjort det har jag inte sagt eller gjort något revolutionerande.

3. För det tredje – får mig att fundera, finns det baktankar? Vill hon ha något från mej? Jag har erfarenhet av att folk som ofta säger att man är bra typ vill ha något i gengäld. Berömmelserna syftar alltså endast till att få den man berömmer att jobba mer och hårdare så att man själv slipper.

Egentligen kanske man bara ska tacka och ta emot och boosta självförtroendet lite. Det är ju gött med folk som inte bara gnäller eller aldrig berömmer/säger positiva saker till folk. Månne är jag bara konspiratorisk som tror att det finns en dold avsikt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se