Wednesday, December 10, 2008

little heart

idag blev jag kallad lilla hjärtat av en kollega. per telefon under en stressig situation så jag fann mig inte då heller. ville bara avsluta samtalet och orkade inte analysera, så det var liksom precis efteråt som jag tänkte, nämen va sa han, var det verkligen lilla hjärtat?
kuttersmycke var illa (även om jag vet att det inte var så illa menat som det kan låta och min chef är faktiskt högst sympatisk och bra) men lilla hjärtat känns sådär. och den personen som sa det är lite sådär lillbossande över mig fast han har NOLL (och då menar jag noll) anledning att vara det.
jag måste helt enkelt bli mer beredd på sånt här och oavsett stressad sits eller inte FINNA MIG I SITUATIONEN. och antingen
a) fråga vad menar du med lilla hjärtat
b) säga "lilla hjärteknytet" tillbaka alternativt "stora slemgubbe" eller "hej, du -lillhjärna"

Kommer nog längst med a.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

röstar för lilla hjärteknytet. slemgubbe är ett ord för gymnasister. /olof

12:24 PM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se